Financial Business Partner

Finance Business Partner 36 Utrecht, Croeselaan 1 € 117,00
Financial Business Partner Direct reageren

Voor ASN Bank in Utrecht zijn wij op zoek naar een Finance Business Partner:

Over ASN Bank:
Wij zijn voortaan samen één merk: ASN Bank. Een sterke bank die wendbaar is, krachtig en toekomstbestendig. We willen zowel commercieel als operationeel vandaag al het verschil maken. Zodat we ook morgen kunnen zorgen voor mens en maatschappij.

LET OP:
- Graag de contactgegevens van de kandidaat en van jullie als partij uit het CV halen, mocht het CV toch contactgegevens bevatten, dan zullen wij de kandidaat niet aanbieden bij de klant;
- Het is voor de leverancier NIET toegestaan om rechtstreeks contact op te nemen met ASN. Als hier geen gehoor aan wordt gegeven, volgt er één waarschuwing en bij herhaling wordt de leverancier uitgesloten van aanvragen van De Volksbank;
- Reistijd van een kandidaat mag niet langer zijn dan 60 minuten;
- het is niet toegestaan om boven het max tarief aan te bieden, kandidaten die boven het max tarief aangeboden worden zullen wij moeten afwijzen;
- Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Biedt dus z.s.m. een geschikte kandidaat aan;
- Leveranciers mogen slechts 2 kandidaat aanbieden. Mochten er door één partij meerdere kandidaten aangeboden worden, dan zullen wij alle kandidaten moeten afwijzen.
- Door het groot verwachtte aanbod voor deze rol zullen wij afgewezen kandidaten niet voorzien van een inhoudelijke terugkoppeling;
- ZZP; NEE.
- 36 uur per week.


Zo ziet jouw baan eruit:
Als interim Finance Business Partner voor het domein CIO (IT) lever jij een bijdrage aan de strategie en bent het onafhankelijke financiële geweten van het IT-domein. Je bent verantwoordelijk voor de Planning & Control cyclus en je borgt de samenwerking tussen Finance en het IT-bedrijf. Je bent sparringpartner en adviseur voor het managementteam met betrekking tot (strategische) financiële vraagstukken. Je valt hiërarchisch onder de Business unit Finance Data & Reporting (Hub FD&R), afdeling Management Reporting & Control, waar alle Finance Business Partners onder vallen.

Hier kom je te werken:
De afdeling Management Reporting & Control is onderdeel van de Business unit FD&R en bestaat uit Finance Business Partners, Financial Controllers en Corporate Controllers. De Finance Business Partners verschaffen financieel inzicht aan de verschillende business units van ASN bank. Management Reporting & Control stelt het beleid ten behoeve van de planning & control cyclus vast. Hieronder vallen de requirements voor de periodieke management rapportages, het budgetteringsproces, het forecasting proces, business case management en de allocatiemethodiek van de kosten. Dit beleid wordt zowel toegepast door de Finance Business Partners als de Coporate Controllers voor ASN Bank als geheel.


Waarde die je toevoegt:
- Je bent verantwoordelijk voor de Planning & Control cyclus van het IT domein: het opstellen van de budgetten, forecasts en je draagt zorg voor financiële en niet-financiële rapportages waarmee je het managementteam in staat stelt om beslissingen of maatregelen te nemen.
- Verder ben je eerste aanspreekpunt bij business cases.
- Je geeft op financieel gebied richting aan het management team van het IT-domein en geeft gevraagd en ongevraagd advies over financiële onderwerpen. Je benadert en betrekt relevante Finance expertise wanneer gespecialiseerde kennis ontbreekt en/of vereist is.
- Je monitort de financiële ontwikkeling van het IT-domein, bespreekt dit met het managementteam, waarschuwt voor knelpunten of afwijkingen en je signaleert of er mogelijkheden zijn om financiële issues op te lossen of risico’s te mitigeren.
- Je volgt interne en externe ontwikkelingen, je houdt je vakspecialistische kennis up-to-date en deelt kennis en ontwikkelingen met het IT domein. Je vertaalt deze ontwikkelingen naar concrete activiteiten.

Competenties:
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Finance Business Partner met ervaring binnen het IT domein en met een resultaatgerichte en proactieve instelling. Verder weet je snel te schakelen en helder te communiceren. Daarnaast ben je data gedreven en accuraat en beschik je tevens over een sterk conceptueel en analytisch vermogen.


Wat jou succesvol maakt in je functie:
- Je bent gericht op de toekomst en kent de visie van de afdeling Management Reporting en Control en het IT domein. Je vertaalt de visie naar doelstellingen en acties en voorziet de consequenties hiervan.
- Je weet wat er speelt in de organisatie, zowel formeel als informeel. Je bent je bewust van de invloed en gevolgen van beslissingen of activiteiten op andere onderdelen van de organisatie.
- Je weet impact te maken op anderen en hen te overtuigen door jouw standpunten en argumenten goed onderbouwd te presenteren. Je speelt effectief in op tegenargumenten of weerstand.

Jouw gedrag en drijfveren:
Resultaatgericht samenwerken: Je bent daadkrachtig, werkt met focus en maakt dingen af.
Continu verbeteren en vernieuwen: Door jouw nieuwsgierigheid kom je steeds weer met creatieve oplossingen, waarbij jij data en digitale mogelijkheden slim weet te benutten
Verantwoordelijk en ambitieus: Je wilt resultaat en maakt beloftes waar

Verder heb je:
- Een afgeronde HBO/WO-opleiding in bijvoorbeeld een bedrijfseconomische richting.
- Tenminste 8 jaar relevante werkervaring als Business Controller IT.
- Goede communicatie en advies vaardigheden.
- Een goed ontwikkeld gevoel voor cijfers en analyse capaciteit.
- Kennis van financieel beleid, (financiële) kaders en richtlijnen en het control framework.

Aanvullende informatie:
- Er wordt hybride gewerkt;
- Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Volksbank) cao. Deze inzet valt in schaal 11 van de Volksbank cao;
- Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
- Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;
- Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
- Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van deze specifieke klant. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u die opvragen bij de verantwoordelijke recruiter.

BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding. Bij onvolledige/onjuiste aanbiedingen is er een risico dat de kandidaat niet aangeboden kan worden en hiermee afgewezen wordt.

Heb je nog vragen?
Isa Gruters
Vacature informatie
Bank / Verzekeren
van 01-09-2025 tot 31-03-2026
nee
HBO